مرثیه ای برای کارت های گرافیک انویدیا، قفل ماین شکسته شد!

مرثیه ای برای کارت های گرافیک انویدیا، قفل ماین شکسته شد!

مرثیه ای برای کارت های گرافیک انویدیا، قفل ماین شکسته شد!

پس از یکسال تلاش در نهایت نایس هش توانسنت زندگی را برای ماینر ها راحت تر کند…… حداقل برای بعضی از آن ها.

یکسال طول کشید ولی در نهایت پروژه ی LHR انویدیا (Light Hash Rate) شکست خورد. ال اچ آر تلاش سخت افزاری انویدیا برای توقف استفاده ی ماینر ها از سری کارت های گیمینگ این شرکت بود تا کارت های بیشتری به دست گیمر ها برسد. حال پس از درگیری بسیار طولانی با هکر ها، شکسته شدن قفل ماین بطور کامل تایید شده است.

این خبر بسیار خوبی برای کسانی است که به دنبال ماین با 3080 خود هستند. ولی برای اکثر ما که منتظر معقول شدن بازار گرافیک برای خرید گرافیک هستیم، خبر خوبی نخواهد بود.

بگذارید افتضاح انویدیا رو بهتون یادآوری کنم! کمی قبل انویدیا با انتشار درایور اشتباه گرافیکی هش ریت گرافیک هایش را بطور کامل باز کرد. البته که این اشتباه به سرعت با آپدیت اجباری درست شد، ولی همان بازه ی زمانی کافی بود تا NBMiner بتواند با استفاده از درایور بک آپ گرفته شده تا 70 درصد هش را باز کند.

MSI Gaming GeForce RTX 3080 Ti 12GB GDDR6X PCI Express 4.0 x16 Video Card RTX 3080 Ti Gaming X Trio 12G

ولی باز کسی نتوانست 100 درصد قدرت هش گرافیک را باز کند. روشی مرسوم بود که با ماین کردن دو ارز دیجیتال بطور همزمان هش ریت به رقمی بسیار نزدیک به 100 درصد می رسید. تا امروز که:

با استناد به گزارشی از سایت Videocardz بایپس جدید که توسط نایس هش برای برنامه ی QuickMiner منتشر شده است، به ماینر ها بازدهی 100 درصدی ماین در 3080TI را داده است که باعث افزایش  هش این کارت از 85 به 117 شده است.

برخی افراد نیز این آنلاکر را روی گرافیک های دیگه تست کردند که با نتایج متفاوتی مواجه شدند، یک گروه ادعا کردند که 3060LHR ZOTAC هیچ تغییری نکرد. نکته ی مثبت برای گیمر ها اینجاست که در حال حاضر تنها این هش ریت روی ارز Etash کار می کند.

 

ولی با این حال، هنوز هم این آنلاکر بهتر از ماین همزمان دو ارز یا دانلود بدافزاری برای افزایش هش ریت است. چرا که بعضی از آنلاکر ها که در گذشته منتشر شدند بد افزار بودند که احتمال هک شدن انویدیا نیز از همان بد افزار بود!!  گروه Lapsus$ پس از هک گسترده ی سرور های انویدیا، این شرکت را تهدید به انتشار آنلاکر کامل کارت ها در صورت عدم همکاری کردند ولی از آنجا که اعضای گروه (که طبق گزارشات چند نوجوان بودند) دستگیر شدند، فرصتی برای انتشار نداشتند.

در هر صورت این آنلاک شدن برای گیمر هایی که منتظر کاهش قیمت و متعادل شدن بازار بودند، خبری خوش آیند نبود ولی به عقیده ی بنده این آنلاک بدلیل کاهش سود ماین آن چنان تاثیری بر روی قیمت ها نخواهد گذاشت و هم اکنون قیمت ها در آستانه ی قیمت مصوب قرار دارند.



✍🏼 سجاد جاوید احمد آبادی

دیدگاه‌ها ۲
ارسال دیدگاه جدید